Fri frakt ved 499:- / Rask levering

Vilkår og betingelser

  1.     
  2.         Om Paths of Norway AS    
  •     
  • Selskapet har sitt sete i Melhus. Selskapets postadresse er Drammensveien 55.
  •     
  • Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til  marius@pathsofnorway.no med ditt ærende og kontaktinformasjon så hører  vi fra oss om kort tid.
  1.     
  2.         Bestilling    
  •     
  • Når du har fullført bestillingen sendes ordrebekreftelse til din  e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er),  pris, fakturering og leveringsadresse.
  •     
  • Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til marius@pathsofnorway.no.
  1.     
  2.         Levering    
  •     
  • Våre normale leveransetider er 1-4 dager. NB! Helgbestillinger sendes førstkommende mandag.
  •     
  • Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengre  leveransetid) vennligst kontakt oss på e-post: marius@pathsofnorway.no.
  1.     
  2.         Priser    
  •     
  • Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% moms.
  •     
  •     Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaket av  prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil priser  p.g.a. gal informasjon. 
  1.     
  2.         Angrerett    
  •     
  • Når du kjøper varer på internett har du som kunde 14 dager  angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt vare du har  bestilt.                  
            5.1 Når du bruker angreretten din:     
  •     
  • Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via  e-post til marius@pathsofnorway.no I e-posten må navn, adresse,  e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for  stå tydelig og klart.
  •     
  • Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (lagstiftad 14 dager).
  •     
  • Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på  produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i  originalemballasje.
  •     
  • På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en  sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien  til produktet for brukt eller skadet produkt.              
            5.2 Angreretten gjelder ikke for:    
  •     
  • - Produkter som er forseglet av helsemessige- eller hygieniske årsaker, og der forseglingen er blitt brutt av deg.
  •     
  • - Produkter av karakter forseglet lyd eller bildeopptak og hvor forseglingen er blitt brutt av deg.
  •     
  • - Skreddersydd produkt som er spesialtilpasset for deg eller som har tydelig personlig preg etter dine ønsker.
  •     
  • - Tjenester som er fullført og hvor du eksplisitt har samtykket til at tjenesten blir utført uten angrerett.
  •     
  • - Varer som raskt kan bli dårligere, eksempelvis mat.
  •     
  • - Løsnummer av aviser eller magasiner.        
    For mer om angrerettloven,                                se her.                      
  1.     
  2.         Reklamasjon og klager    
  •     
  • Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet  allikevel være skadet eller feilaktig sendt når det ankommer påtar vi  oss i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten  omkostninger.
  •     
  • Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare.
  •     
  • Klagen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.
  •                  6.1 Hvordan du går fram ved reklamasjon         
  • Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til  marius@pathsofnorway.no der du oppgir navn, adresse, e-postadresse,  ordrenummer og beskrivelse av feilen.
  •     
  • Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende  produkt refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med  gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten for godkjente klager.
  •     
  • Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser  seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar  med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. Les mer her.
  1.     
  2.         Ansvarsbegrensning    
  •     
  •         Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå p.g.a. produktet.    
  •     
  • Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av  omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse  omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig,  myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren. 
  •     
  • Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i  produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør  og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
  1.     
  2.         Produktinformasjon    
  •     
  • Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken samt  utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at  bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene da en viss      fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og  oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så  nøyaktig som mulig.
  1.     
  2.         Informasjon om informasjonskapsler (Cookies)    
  •     
  •     I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et  nettsted bli opplyst om at cookies brukes.     Informasjonen i cookie kan brukes til å spore brukerens surfing.  Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli  lagret på datamaskinen din for å gi tilgang      til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å  automatisk nekte cookies.     Mer informasjon om cookies finner du her.    
  1.     
  2.         Personopplysninger    
  • Ved å handle hos Paths of Norway AS godtar du vår policy for databeskyttelse og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter ditt personlige personvern og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi vil aldri selge eller avsløre informasjonen din til tredjepart uten juridisk grunnlag. 
  •     Paths of Norway AS er ansvarlig for behandlingen av  personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Din personlige  informasjon blir behandlet av oss for å kunne håndtere bestillingen din,  samt de gangene du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud og for å  kunne  tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
  • Nedenfor er et sammendrag av hvordan vi i samsvar med personopplysningsloven (GDPR) lagrer og behandler dine data.
  •     10.1 Hva er personlig informasjon?
        Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.    
  •     10.2 Hvilken informasjon lagrer vi?
       For å håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til  bestillingen din lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer,  e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.    
  •     Din informasjon lagres så lenge  vi har et juridisk grunnlag for å behandle informasjonen din, f.eks. for å  oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en juridisk plikt i  henhold til f.eks. regnskapsloven.
  •     10.3 Rettslig grunnlag
        I forbindelse med kjøp blir din personlige informasjon behandlet for å fullføre avtalen med deg.
        Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser gjøres med ditt samtykke.    
  •     10.4 Hvilken informasjon deles og til hvilket formål?
        10.4.1 Betalingsleverandør
  • Når du kjøper, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som  er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og  telefonnummer.
    Hvis du velger å betale med faktura, lagres personnummer også hos  betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og  for å beskytte partene mot svindel.    
        Betalingsleverandører vi bruker er: Klarna, nets.    
  •     10.4.2 Leveringsselskap
    For å levere dine bestillinger og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med leveranseselskap. Det som deles med leveringsselskap er fornavn, etternavn og adresseinformasjon. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles for varsling.
        Leveranseselskap vi jobber med er: Bring.    
  •      10.4.3 Nyhetsbrev
    Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev vil fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med vår nyhetsbrevleverandør. Dette for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.
        Vi bruker  for å sende ut nyhetsbrev.    
  •      10.5 Innsynsretten
        Du har rett til å motta utdrag av all informasjon som er  tilgjengelig om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i lesbart  format.    
  •      10.6 Rett til rettelse   
       Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere mangelfull informasjon.    
  •      10.7 Retten til å bli glemt 
        Du kan når som helst be om sletting av din personinformasjon.
        Det er få unntak fra denne retten til å bli slettet, f.eks. om det  må beholdes for at vi skal oppfylle en juridisk forpliktelse (i henhold  til regnskapsloven).    
  •     10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
        Paths of Norway AS er ansvarlig for lagring og behandling av  personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene blir fulgt.    
  • 10.9 Hvordan vi beskytter din personlige informasjon
     Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å  lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som  personopplysninger og passord på en sikker måte.        
    Vi bruker en svensk plattform, Quickbutik, som drives av Quickbutik AB med base i Helsingborg.
        
  1.     
  2.         Endringer i de generelle vilkår og betingelser    
  •     
  • Vi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i  vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online i nettbutikken.  De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger  eller besøk på nettstedet.
  1.     
  2.         Tvist og valg av lov    
  •     
  •     Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan  du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet  EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa sin side.     
  •     
  • Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller korresponderende tvistemålsorgan.
  •     
  • Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.